Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

marți, 28 iunie 2011

Prietenia


   Prietenia este un cuvânt şi un sentiment complex . Sunt multe concepte despre asta! Pe un prieten îl accepţi cu defectele şi calităţile pe care le are şi este normal să ofere reciproca . Un prieten adevărat , nu se arată doar la bine , ci te susţine , mai ales , când îţi este rău . Va ştii ce trebuie să spună pentru a te face să te simţi mai bine , te va susţine din umbră când e nevoie .

   Prietenul e cel căruia îi place să te vadă , care este dispus să-ţi ierte slăbiciunile şi să le ascundă de ochii altora, te tratează cu menajamente când eşti absent, şi cu francheţe când eşti prezent . Prietenia sinceră presupune ca cineva să ia parte la soarta celuilalt cu căldură , în mod curat şi obiectiv fără nici un interes , şi aceasta presupune o identificare desăvârşită între cei doi prieteni . Prietenia presupune cel puţin două suflete . O prietenie adevărată trece de interesul material . Prietenul este acela care gândeşte pentru ţine ca pentru el însuşi şi care este capabil să te ajute să înţelegi că uneori greşeşti pentru că prietenul care eşti tu să se schimbe . O prietenie este ca un carusel în care cei doi se ţin de mână , împreună coboară , împreună urcă .

    Prietenia , fie ea chiar şi virtuală , aduce în inima noastră , o atingere caldă şi plină de emoţia binecuvântată a gândului că exişti , că poate cuiva îi lipseşti şi mai ales că poate cuiva îi eşti necesar , fie doar şi prin gândul curat sosit ca un simplu mesaj prin care-ţi transmite că este acolo !

25 de comentarii:

  1. Prietenia adevarata e pe viata, nu o cumperi, o castigi, si nu o castigi la loterie, ci o castigi prin eforturi continue si prin demonstrarea calitatilor si a abilitatii de a fi langa prietenul care are nevoie de tine, de a te uita pe tine insuti in favoarea prietenului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place pasajul acesta "de a te uita pe tine insuti in favoarea prietenului" , de multe ori ne pierdem atât de mult când ne afundăm într-o relatie încât uităm de noi si de nevoile noastre fapt ce , de multe ori , afectează relaţia .

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună dimineața, Sorin!
    Tocmai m-am revăzut cu buna mea prietenă din liceu. Este atât de cald gândul că ai pe cineva atât de aproape, chiar dacă fizic nu este deloc așa..Gândurile se aștern fără opreliști, n-ai nicio teamă, nu are nicio reținere.
    Știi? Prietenia este chiar unul dintre cele mai frumoase invenții umane.
    Uite, tocmai îmi vine în minte o întrebare- o fi specific umană?

    RăspundețiȘtergere
  4. Gina , bună dimineaţa ! bună întrebarea . Dacă m-ai întreba pe mine părerea mea ar fi că prietenia exista dintotdeuna chiar dinaintea omului , poate de când a luat naştere universul ? sau mai de mult , cine ştie . Până la urmă se naşte o altă întrebare : prietenia este un sentiment ? sau o stare a lucrurilor ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca mi-ai dat o idee buna , in putinul timp care il am o sa dau fuga sa caut prin sertare virtuale , aveam niste ganduri despre prietenie . :) Merci , o zi buna sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  6. numim cu un singur cuvînt 'ceva' ce transcende cuvintele :)
    că acel ceva le implică pe toate celelalte: ca un frate, ca un părinte, ca tu- ţie, ca toate-n tot
    e tare rară Prietenia, e 'o viaţă de o(a)m(eni)
    amiciţia ?
    e altceva ;)
    în rest- definiţii şi simţiri
    numai de bine:)

    RăspundețiȘtergere
  7. ai scris foarte frumos...
    dincolo de definitii sun oamenii pe care ii alegem ca si prieteni...care ne completeaza si ne bucura si exista pentru ca noi sa fim...noi ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Bună SoriN!
    Mi-a plăcut tot ce ai scris și
    clipul este superb..
    Un prieten adevarat te prinde de mână si iti atinge inima. ( Gabriel Garcia Marquez)
    O zi minunată să ai!

    RăspundețiȘtergere
  9. Fericiti cei cu prieteni adevarati -asta pot sa o afirm fara nicio ezitare .Am avut norocul de a ma numara printre fericiti .Nu conteaza numarul lor si calitatea lor .Eu am un prieten , un singur prieten dar e de cea mai buna calitate .M-a tarat un an intreg, la modul propriu, la serviciu.A fost felul in care Dumnezeu mi-a demonstrat ca oricat ti-ar fi de greu o mana intinsa te poate salva de la orice.Prietenul e darul pe care il primesti de la divinitate .Asta e clar .Sa ne traiasca prietenii multi ani fericiti.

    RăspundețiȘtergere
  10. Prietenia adevarata...o rara floare ! Frumos postul !

    RăspundețiȘtergere
  11. Prietenia este atat de greu de descris in cuvinte, incat te simti dezarmat in fata miilor de ganduri pe care le nutresti fata de acest concept. Cu toate acestea, atunci cand te gandesti la un prieten este imposibil sa nu constientizezi trainicia acestei notiuni....
    Un prieten adevărat este cel care reuşeşte să te facă să zâmbeşti când totul pare fără de speranţă ... cel care îţi aduce curcubeul după o ploaie rece ... cel care îţi este aproape atunci când nimeni nu e ... Prietenia adevărată este cea care se naşte din lacrimi de fericire .
    Un prieten adevarat e greu de gasit, si mai greu de parasit si imposibil de uitat.
    Prietenia este ca relatia dintre mână si ochi. Cand mana se raneste, ochii plang. Si cand ochii plang, mana le sterge lacrimile.
    Mi-a placut mult articolul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Salut, Sorin! Prietenii adevarati sunt putini la numar, din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  13. Prietenia... un subiect atat de controversat. Atat de multe de spus si totusi atat de putine. Stiu doar ca prietenii adevarti, la nevoie se cunosc... si mai stiu o zicala: "Prietenia este o haină valoroasă care se curăţă când se murdăreşte, nu se aruncă la prima pată."
    :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Familia este cea pe care ti-o da Dumnezeu, dar prietenii ii alegi.
    Eu am prieteni, iar spatiul virtual m-a ajutat sa mai gasesc cativa. Nu trebuie decat sa ai inima deschisa.

    RăspundețiȘtergere
  15. Cum crezi ca e mai bine:sa ai o gramada de prieteni sau doar unul sau doi,dar sa faca cat mai multi impreuna?

    RăspundețiȘtergere
  16. TU la cati oamenii le esti prieten?
    Este o intrebare nu pentru tine personal,SoriN,ci pentru fiecare din noi in parte!
    Vezi tu,noi ne intrebam cati prieteni avem,dar intrebarea cea mai cu rost e alta:la cati oameni suntem prieteni?

    RăspundețiȘtergere
  17. Multi mi-au spus ca-mi sunt prieteni, dar putini au dovedit-o! Foarte frumoase randurile tale despre prietenie; mi-au mers la suflet. Imi simt prietenii aproape, chiar daca de cei mai multi ma despart distante lungi, iar pe altii i-am intalnit in spatiul virtual.

    RăspundețiȘtergere
  18. ...prietenia adevarata...este rara...de acea este scumpa..

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim 22 03 2012 Prietenia este o floare rara.Pretuiesteo asadar cum se cuvine.

    RăspundețiȘtergere
  20. Mai rar in zilele noastre prietenie adevarata...........

    RăspundețiȘtergere
  21. cand te gandesti la prieteni te gandesti la tine , dar nu toti gandim la fel sunt multe persoane egoiste care nu cunosc conceptia de prieten

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna Sorin. Mi-am permis sa transmit mai departe gandurile tale frumoase si adevarate despre prietenie.. Daca am facut rau te rog sa ma ierti, dar nu m-am putut abtine sa nu postez gandurile tale frumoase, sa le fac cunoscute si altor persoane care poate nu apreciaza prietenia, care poate rad de cei care sunt prieteni adevarati. Imi cer scuze daca am gresit si iti multumesc pentru aceste ganduri

    RăspundețiȘtergere
  23. emotionat dar plin de inavatatura...sa ai un weekend reusit, Sorin

    RăspundețiȘtergere

>